در دسترس تر بودن باک بنزین موتورسیکلت نسبت به خودروهای سواری این تصور را در موتورسواران ایجاد میکند که میتوانند با کمترین تحرک و بدون نیاز به پیاده شدن از موتور ، بنزین بزنند. جدا ازینکه بعضی از افراد، به کم هم راضی نیستند و باک را تا لب پر میکنند
بنزین شوخی بردار نیست و میتواند به سرعت پخش و منتشر شود . همانطور که در کلیپ میتوانید مشاهده کنید که چطور باک بنزین موتور در حین بنزین زدن شعله ور شد و علاوه بر خود موتور ، موتورسوار را به آتش کشید .
دلیلش میتواند این باشد که نازل خاموش کردن اتوماتیک سوخت نتوانسته کار خود را انجام دهد. باک موتور از بنزین خیلی سریع پر میشود و سرریز میکند و وقتی به اگزوز داغ میخورد آتش میگیرد.
۱- موتور را خاموش کنید.
۲- موتورسیکلت خود را بر روی جک وسط قرار دهید تا موتوررا تا حد امکان به حالت ایستاده و صاف نگه دارید.
۳- دستکش های خود را بیرون آورده و چیزی فلزی را که پایه آن برای تخلیه هرگونه الکتریسیته ساکن است ، لمس کنید.
۴- توجه کنید که به هیچ عنوان چه برای سوختگیری خودرو و چه برای موتورسیکلت با موبایل صحبت نکنید
۵- نازل پمپ را بگیرید و شروع به بنزین زدن کنید.
۶-به آرامی اهرم نازل را فشار دهید تا از پاچیده شدن بنزین به اطراف خودداری شود
۷- معمولاً پمپ ها مجهز به سیستم قطع کن اتوماتیک هستند که وقتی سوخت به اندازه کافی در مخزن ریخت عملیات انتقال سوخت را ادامه ندهد. البته اگر درست کار کند!
و نهایتا همیشه به حالت آماده باش باشید
نکاتی که برخی از موتورسواران برای سوختگیری صحیح موتورسیکلت به آن اشاره کرده اند
-
ترجیحا بهتر است خودتان سوختگیری موتورتان را انجام دهید چون این خود شما هستید که قلق باک موتورتان دستتان است
-
اگر میخواهید باک را کاملا پر کنید باید نازل را در حالت سر باک نگه دارید تا متوجه شوید چه زمانی نزدیک پر شدن است
-
ولی بیشتر از بحث در مورد سوختگیری نکته جالبی که خیلی از موتورسواران و مسئولین جایگاههای سوختگیری سر آن بحث دارند این است که کلاه ایمنی تان وقتی میخواهید بنزین بزنید همچنان سرتان باشد یا بردارید !
شما چطور، آیا کلاهتان را در می آورید یا نه؟